Program ranog učenja Engleskog jezika
Posebni program ranog učenja ENGLESKOG JEZIKA za djecu od treće do polaska u školu.
Program ranog učenja Engleskog jezika temelji se na spoznaji da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških karakteristika djece rane dobi.
To je vrijeme kada djeca brže i lakše usvajaju čisti izgovor, intonaciju, a prisutan je i osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i spontanosti, što je najbolja osnova za svako učenje.
Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje jer u poticajnom okruženju engleski jezik dijete usvaja spontano, situacijski kroz praktičnu aktivnost djeteta u interakciji s drugom djecom i odraslima.
ZADAĆE PROGRAMA
- stvarati uvjete u kojima će dijete imati priliku slušati, čuti i govoriti engleski jezik
- omogućiti djetetu postupno izražavanje na Engleskom jeziku, prema njegovim izražajnim mogućnostima
- njegovati ispravan izgovor, ritam i intonaciju
- osigurati usvajanje osnovnog rječnika i jezičnih struktura na Engleskom jeziku
- razvijati samopouzdanje djeteta i osjećaj uspješnosti u spontanom izražavanju
- razvijati interes djeteta za druge ljude, običaje, zemlje i kulture
SADRŽAJ I AKTIVNOSTI RADA S DJECOM
Sadržaj i aktivnosti rada planiraju se u skladu s interesima i potrebama djeteta, a polaze od aktualnosti iz svakodnevnog djetetovog života, neposredne okoline, društvenih događanja, blagdana i drugo.
Dijete će kroz svakodnevne aktivnosti situacijskim učenjem Engleskog jezika usvajati sljedeća znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju, npr.:
- učiti pozdraviti, predstaviti se imenom, reći svoju dob i adresu stanovanja
- predstaviti članove obitelji,imenovati prostore u kući i pripadajući namještaj
- nabrojiti igre i igračke kojima se igra u vrtiću i kod kuće, u igri i drugim aktivnostima koristiti pojmove na Engleskom jeziku
- učiti postaviti pitanja, zatražiti nešto i zahvaliti na dobivenom, prepoznati opasnu situaciju, tražiti pomoć na Engleskom jeziku
- sudjelovati u razgovoru: odgovoriti na pitanja koja se odnose na svakodnevne aktivnosti
- učiti imenovati osnovne ustanove u gradu (škola, vrtić, bolnica, kino, prijevozna sredstva … njihovu funkciju i zanimanja)
- brojiti na Engleskom jeziku, imenovati boje
- upoznati običaje i znamenitosti zemalja engleskog govornog područja
PROVEDBA PROGRAMA:
- dva puta tjedno u sklopu redovnog programa
- od rujna do lipnja tekuće godine
- u unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića
- u grupi djece od tri godine do polaska u školu
VODITELJI PROGRAMA je profesorica koji ima diplomu, stručne kompetencije i zakonom propisano znanje iz Engleskog jezika.